Deu coses que sabem que són certes

Vam escriure per primera vegada aquestes "deu coses" quan Google només tenia uns quants anys de vida, i de tant en tant les revisem per comprovar que les continuem mantenint. Confiem en què així sigui, i ens podeu ben creure.

  1. Pensa en l'usuari i la resta vindrà sola.

    Des del principi, hem centrat els nostres esforços a proporcionar la millor experiència d'usuari possible. Quan dissenyem un navegador d'Internet nou o modifiquem l'aspecte de la pàgina d'inici, ens assegurem que tota la feina sigui útil per als usuaris, per sobre dels nostres propis beneficis o objectius interns. La interfície de la pàgina d'inici és clara i senzilla, i les pàgines es carreguen a l'instant. La ubicació als resultats de la cerca mai no es modifica a canvi de retribucions econòmiques, i la publicitat no només s'identifica com a tal, sinó que ofereix contingut rellevant i no distreu els usuaris. A més, quan desenvolupem eines i aplicacions noves, confiem que funcionaran tan bé que ningú no es plantejarà cap canvi de disseny.

  2. No hi ha res com la feina ben feta.

    Ens dediquem a la cerca. Tenim un dels grups d'investigació més grans del món centrat en exclusiva a resoldre problemes de cerca. Per tant, sabem què fem bé i com ho podríem millorar. Gràcies als esforços continus per superar les dificultats, hem pogut resoldre problemes difícils i proporcionar millores de manera continuada en un servei que ja ha aconseguit que la cerca d'informació sigui una experiència ràpida i fluida per a milions d'usuaris. El nostre afany per millorar la cerca ens ajuda a aplicar allò que hem après a productes nous, com ara Gmail o Google Maps. Esperem traslladar el poder de la cerca a àrees que encara no estan explorades, i facilitar als usuaris tant l'accés a més informació com l'ús d'aquesta informació en contínua expansió.

  3. És millor ser ràpid que ser lent.

    Sabem que el temps dels nostres usuaris és molt valuós i que volen obtenir de manera immediata respostes a les cerques que fan al web. I nosaltres provem de complaure'ls. Probablement siguem els únics en situació d'afirmar que el nostre objectiu és que els usuaris surtin de la pàgina principal del nostre lloc web al més aviat possible. L'eliminació de l'excés de bits i de bytes de les nostres pàgines i l'augment de l'eficàcia del nostre entorn de servei ens ha permès superar diverses vegades els nostres propis rècords de velocitat, i aconseguir que el temps d'espera mitjà per obtenir el resultat d'una cerca sigui d'una fracció de segon. Sempre que llancem un producte nou, tenim en compte la velocitat, tant si és una aplicació per a mòbils com si és Google Chrome, un navegador dissenyat per oferir la velocitat que necessita el web actual. És per això que no deixem de treballar perquè els processos siguin cada vegada més ràpids.

  4. La democràcia funciona bé al web.

    La cerca de Google funciona perquè compta amb milions d'usuaris que publiquen enllaços a llocs web per ajudar a determinar quins altres llocs web ofereixen contingut de qualitat. Avaluem la importància de cada pàgina web mitjançant més de 200 paràmetres i nombroses tècniques, entre les quals s'inclouen el nostre algoritme patentat PageRank™, que analitza quins llocs web han estat "votats" com a millors fonts d'informació per altres pàgines del web. A mesura que la mida del web creix, aquest enfocament millora, ja que cada lloc web nou és un altre punt d’informació i un altre vot per comptar. En la mateixa línia, treballem en el desenvolupament de programari de codi obert, un àmbit en què la innovació té lloc mitjançant l'esforç col·lectiu de molts programadors.

  5. Les respostes han de poder arribar a qualsevol lloc.

    El món cada vegada és més mòbil: els usuaris volen accedir a la informació des de qualsevol lloc, quan ho necessiten. Liderem la creació de noves tecnologies i oferim solucions noves per a serveis mòbils que permeten que usuaris de tot el món duguin a terme les tasques que vulguin des del seu telèfon, des de comprovar el correu electrònic i els esdeveniments del calendari fins a mirar vídeos, i que puguin accedir a les diferents possibilitats de cerca a Google des d'un telèfon. A més, esperem aportar més innovacions als usuaris de mòbils de tot el món amb Android, una plataforma per a mòbils gratuïta de codi obert, que incorpora al món mòbil l'amplitud de mires que va donar forma a Internet. A més, no només beneficia els consumidors, que tenen més opcions d'elecció i gaudeixen d'una experiència mòbil innovadora, sinó que també obre oportunitats d'ingressos per a operadors de telefonia mòbil, fabricants i desenvolupadors.

  6. Es pot prosperar econòmicament amb honestedat.

    Google és una empresa, i els ingressos que generem s'obtenen dels serveis de tecnologia de cerca a empreses i de la venda de publicitat que es mostra al nostre lloc web i en altres pàgines del web. Centenars de milers d'anunciants de tot el món utilitzen AdWords per promocionar els seus productes, i centenars de milers d'editors es beneficien del nostre programa AdSense per publicar anuncis relacionats amb el contingut del seu lloc. Per garantir que oferim un bon servei a tots els nostres usuaris (tant si són anunciants com si no ho són), hem establert un conjunt de principis que regeixen els nostres programes i les nostres pràctiques de publicitat:

    • Només permetem que es mostrin anuncis a les nostres pàgines de resultats de la cerca si són rellevants per a aquestes pàgines. A més, estem plenament convençuts que els anuncis només poden proporcionar informació útil si estan relacionats amb els resultats que l'usuari espera obtenir. Per això, és possible que no es mostri cap anunci en fer determinades cerques.

    • Creiem que la publicitat pot ser efectiva sense necessitat de ser molesta. Per tant, no acceptem la publicitat amb finestres emergents, ja que interfereix en la visualització del contingut sol·licitat. Hem detectat que els anuncis de text rellevants per a la persona que els llegeix aconsegueixen percentatges de clics molt més elevats que els anuncis que es mostren aleatòriament. Tots els anunciants, grans i petits, poden beneficiar-se d'aquest mitjà segmentat amb precisió.

    • La publicitat que es mostra a Google sempre s'identifica clarament amb el missatge "Enllaç patrocinat", de manera que la integritat dels nostres resultats de la cerca no es veu compromesa. No manipulem mai l'ordre dels resultats de la cerca per situar-hi els nostres partners en una posició millor ni cap algoritme del mercat supera la classificació PageRank. Els nostres usuaris confien en la nostra objectivitat, de manera que cap benefici a curt termini no justificaria mai el fet de perdre aquesta confiança.

  7. Sempre hi ha més informació per descobrir.

    Després d'haver indexat més pàgines HTML d'Internet que cap altre servei de cerca, els nostres enginyers van centrar la seva atenció en la informació a la qual no es podia accedir de manera tan immediata. En alguns casos, es tractava d'integrar noves bases de dades a la cerca, com ara afegir una cerca de números de telèfon i d'adreces i un directori d'empreses. No obstant això, altres iniciatives requerien una mica més de creativitat, com ara incorporar la capacitat de fer cerques en arxius de notícies, en patents, en revistes acadèmiques, en milers de milions d'imatges i en milions de llibres. A més, els nostres investigadors continuen cercant maneres de posar tota la informació del món a disposició dels usuaris que cerquen respostes.

  8. La necessitat d'informació traspassa fronteres.

    Google es va fundar a Califòrnia, però la nostra missió és facilitar l'accés a la informació per al món sencer i en tots els idiomes. És per això que tenim oficines en més de 60 països, mantenim més de 180 dominis d'Internet i mostrem més de la meitat dels nostres resultats a usuaris que viuen fora dels Estats Units. La interfície de cerca de Google està disponible en més de 130 idiomes, i ofereix la possibilitat de restringir els resultats al contingut escrit en un idioma específic. Esperem poder proporcionar la resta dels nostres productes i de les nostres aplicacions en tants idiomes i en tants formats d'accés com sigui possible. Amb les nostres eines de traducció, els usuaris poden descobrir contingut escrit a l'altra punta del món en idiomes que desconeixen. Gràcies a aquestes eines i a la col·laboració de traductors voluntaris, hem pogut augmentar notablement la varietat i la qualitat dels serveis que oferim, fins i tot als racons més remots del món.

  9. No cal portar posat un vestit per ser formal.

    Els nostres fundadors van crear Google amb la idea que la feina és un repte, i que afrontar-lo ha de ser divertit. Creiem que una cultura empresarial adequada promou el talent i la creativitat (i per "cultura" entenem alguna cosa més que làmpades de lava i pilotes de goma). Destaquem especialment els èxits de l'equip, i els assoliments individuals que contribueixen a l'èxit global són motiu d'orgull. Dipositem tota la confiança en els nostres treballadors, que són persones enèrgiques i apassionades amb trajectòries professionals molt diverses i amb idees diferents de la feina, de la diversió i de la vida. Tot i que l'entorn de treball sigui informal, totes les idees que sorgeixen a la cua de la cafeteria, en una reunió d'equip o al gimnàs es comenten, s'analitzen i es posen en pràctica ràpidament, i és possible que es converteixin en la plataforma de llançament d'un projecte nou que s'arribi a utilitzar arreu del món.

  10. No n'hi ha prou de ser bo.

    Creiem que ser molt bons en alguna cosa és un punt de partida, no una meta. Ens fixem objectius que sabem que encara no podem assolir perquè som conscients que, fent mans i mànigues per aconseguir-los, podem obtenir resultats millors que els que esperàvem. Amb innovació i perseverança, volem fer coses que funcionin bé i millorar-les d'una manera inesperada. Per exemple, quan un dels nostres enginyers es va adonar que la cerca funcionava bé per a paraules ben escrites, es va plantejar com es podien processar les paraules amb errors. Això el va portar a crear una eina de correcció ortogràfica intuïtiva i més útil.

    Fins i tot si no sabeu exactament què cerqueu, trobar una resposta al web és la nostra responsabilitat, no la vostra. Provem de preveure les necessitats que usuaris de tot el món encara no han manifestat, i mirem de satisfer-les amb productes i serveis que estableixin estàndards nous. Quan Gmail es va posar en funcionament, tenia més espai d'emmagatzematge que cap altre servei de correu electrònic disponible. Si mirem enrere, això sembla obvi, però ara ho veiem així perquè tenim estàndards nous per a l'emmagatzematge de correu electrònic. Aquests són els tipus de canvis que volem fer, de manera que sempre cerquem nous àmbits on poder marcar la diferència. Al capdavall, el fet que mai no estem del tot satisfets es converteix en el motor que impulsa tota la nostra feina.

Privadesa

La nostra política de privadesa, eines i altres recursos sobre la gestió de la informació a Google

Més

Seguretat

La manera com enfoquem la seguretat, i com podem informar d'un problema de seguretat

Més

Principis de programari

La nostra postura contra el programari d'Internet enganyós

Més

Política de programari no desitjat

Els nostres criteris per proporcionar programari de fàcil ús a Internet.

Més

Cadena de subministrament

El nostre compromís amb la fabricació responsable

Més